Sziasztok!
Nagyon sokat gondolkoztam rajta, hogy elkészítsem-e ezt a cikket vagy sem, mert hát sokakban felmerül a kérdés, hogy minek is teszem, hiszen Én csak egy tartalomgyártó vagyok, és nincsen igazán nagy ráhatásom semmire. Most mégis úgy döntöttem, hogy megosztom veletek a játékban megélt tapasztalataim sötétebb oldalát. Ugorjunk fejest a probléma halmazba!
Csapjunk is rögtön a közepébe a dolgoknak, nos hát, miért is ne tennénk igaz?Ezt a szezont is úgy vártam mint az előzőt, izgatottan, hogy vajon milyen rank-ba fog bedobni a 10. meccs lejátszása után a játék. Az izgalmamat beárnyékolta egy probléma, mellyel az egész játék során szembesültem, mert nem állt helyre, ez pedig nem más mint a kép jobb oldalán folyamatosan jelen lévő jelzés, mi szerint „illékony az internet kapcsolat”, ami annyit jelent, hogy vagy a játékos internetjével, vagy a szerverrel vannak gondok. Ez ideáig rendben is van, mert hiszen előfordulhatnak kisebb nagyobb hibák nem igaz? Dehogynem. Csakhogy a Rocket League-ben nem ez az első esete annak, hogy bizonyos hibák felütik a fejüket, és erre csak annyi válasz érkezik a fejlesztő csapattól, hogy „xy személynek a számítógépével, vagy az internet kapcsolatával vannak gondok”, vagy éppen a „Tudunk a problémáról, köszönjük a visszajelzést, dolgozunk az elhárításán, szíves türelmét kérjük”, azon felül, hogy ez még szintén rendben is lenne, az esetek 99%-ában nem történik érdemben semmi, minden ugyan úgy van hagyva, mint amikor bejelentették azt.
A játékosok visszajelzésére építik a beavatkozás fontosságát:
Engedjétek meg, hogy szintén a saját tapasztalataimat meséljem el röviden, amikor írtam az Epic Games supportjának, hogy folyamatosan lekapcsolódik a kontrollerem, nézzük meg, hogy mi a gond. Erre a bejelentésemre Én 11 választ kaptam, mi szerint rossz a kontrollerem, megnézik, mondtam rendben megcsináltattak velem egy csomó tesztet, amely minden alkalommal azt mutatta, hogy minden rendben van a kontrolleremmel.
Egyébként ha bármi probléma van a kontrollereddel, akkor itt elolvashatod a cikkemet a folyamatról:
https://gamewithmeblog.blogspot.com/2023/04/nem-mukodik-az-xbox-one-kontrollered.html
Visszautalva a játékosok általi visszajelzésekre, melyekre építik a rendszert:
Nagyon sok játékos nincs is tisztában a visszajelzések folyamatával, éppen ezért nem tesznek bejelentést, vagy pedig nemes egyszerűséggel nincsen idejük megtenni, vagy éppen hiányos az angol tudásuk hozzá. Gyorsan le is szögezem, hogy mindent meg is értek ezzel kapcsolatban, és nem is ez a bejegyzésem célja, hogy bárkit is bántsak, vagy bíráljak a játékosok közül, sokkal inkább a fejlesztők felé hallatom a negatív hangomat a mai bejegyzésben. Még egy fontos dolog, hogy ha egy játékfejlesztői felé nem érkeznek bejelentések, akkor azt úgy értelmezi a fejlesztő, hogy minden oké, jól működik minden. - Ez azonban ebben a szezonban és úgy általában a Rocket League-ben sajnos nem így van, és pontosan ezért is érzem szükségét, hogy felhívjam végre a figyelmet arra, hogy ez így nem jó.
A gyötrelmes szezon kezdésem okai:
Sokan azzal azonosíthatják, hogy azért kezdődik egy játékosnak borzasztóan egy szezon, mert képesség béli problémái vannak, ez azonban az Én esetemben egyáltalán nem igaz, hiszen már az előző szezont is sokkal előrébb fejeztem be, mint egyébként szoktam, szóval a fejlődés egészen biztos. Persze, lehet itt arról is beszélni, nyilván, hogy egy adott ember mennyi játszik, és ezáltal mennyit gyakorol a játékban, de ebben a bejegyzésben erről szó sincs, mert akármennyit gyakorolhattam volna, akkor sem kezdődött volna jobban a szezonom, mert ez rajtam kívül álló ok, nemes egyszerűséggel olyan rossz állapotban vannak a szerverek sokszor, hogy előfordul az is, hogy vagy nem talál meccset, vagy akkora pinggel (vagy az én oldalamon, vagy az ellenfél oldalán), hogy az játszhatatlanná teszi a játékot, és ezt sajnos a 11. szezonra sem sikerült megjavítania cégnek és egész egyszerűen szerintem nem is foglalkoznak vele.
A hibák mentálisan is terhelik a játékost
Arról, hogy mentálisan mennyire megterhelő maga a játék, azt már ebben a bejegyzésemben kifejtettem itt olvashatod:
https://gamewithmeblog.blogspot.com/2023/05/rocket-league-tudj-meg-mindent-jatek.html
Ezért kifejezetten nem is mennék bele ezen részébe, abba viszont nagyon is, amit maga a fejlesztő csapat idéz elő, a sok-sok hibával, amit nem javítanak ki.
Az E-sport szcéna egyik legfelkapottabb játékaként telis-tele hibákkal, kellemetlenségekkel:
Amikor a kontroller problémám volt bele ástam magam az internet legmélyebb bugyraiba, hogy olyan hibát találjak, ami az enyémmel azonos. Nos, nem kellett sokáig keresnem, mert rögtön találtam is, ezekből is hoztam Nektek mások által rögzített hibát. Az, hogy a Rocket League az e-sport játékok közül a legfelkapottabb persze, nem azt jelenti, hogy nem lehet benne hiba, sokkalta inkább azt jelzi, hogy kellőképpen sok pénzt termel a játék, és azok az E-sport játékosok a cégnek, akik játszanak vele.
Ebben a videó összeállításban azokat a videósokat láthatjátok, akik játszanak még a játékkal, akiknél szintén van valamilyen folyamatos kellemetlen hiba:
TheNJK videója:
https://youtube.com/shorts/R9DrQYO_HF4?feature=share
Thanovic videója:
https://youtube.com/shorts/b6x09-QqlUc?feature=share
ChiefBeef videója:
https://youtube.com/shorts/tFBZXcVAIZY?feature=share
A mai bejegyzést pedig azzal zárom, hogy ha bármilyen problémátok van a játékokban, akkor kérlek benneteket, hogy azt a játék supportjának jelezzétek, jelen esetben az Epic Games Supportjának kell bejelentést megtenni, őket itt éritek el:
Arról, hogy mi a menete pontosan egy support megkeresésnek, azt ebben a bejegyzésemben írtam (bár igaz, hogy ez a Blizzard működését mutatta be, de mindenhol ez az eljárás zajlik le).
https://gamewithmeblog.blogspot.com/2023/04/hova-fordulhatsz-ha-problema-van.html
Ha pedig nem szeretnétek lemaradni a tőlem érkező tartalmakról, akkor mindenképpen kövessetek az alább helyeken:
YOUTUBECSATORNÁMRA ITT IRATKOZHATSZ FEL, DISCORD SZERVEREMHEZ ITT CSATLAKOZZHATSZ, INSTAGRAMON ITT KÖVETHETSZ, TWITTEREN ITT, MEWE-n ITT, PINTERESTEN ITT, TIK-TOKON ITT!
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése