A mai bejegyzés egy igazán különleges bejegyzés lesz, ugyanis olyan területre kalauzollak el benneteket, amelyet nem sokan ismernek, ma arról fogok nektek egy kicsit beszélni, hogy pontosan hová fordulhattok ha problémátok, észrevételetek van egy Blizzard játéknál/játékkal.Kezdjük az elején:
Egy játékfejlesztőcég azért csinálja a játékait, hogy az embereket szórakoztassa, és a lehető legtöbb időt töltse el a játékaiban az ember. Ki ingyen, ki pedig pénzt fizetve üti el az időt a minőségi játékokban. Amikor azt olvashatjuk egy játéknál, hogy „Free To Play”, akkor az a jelölés azt jelenti, hogy a játékban nem kötelező valódi pénzért tartalmat vásárolni. Ezt a fogalmat azonban nagyon sokan félreértelmezik, akkor amikor a játék boltjában szembe jön velük az első olyan tartalom, amiért fizetni kell. Ez az ami nem kötelező, csak opcionális.
Térjünk most vissza a bejegyzés valódi témájára, azaz a hibák, észrevételek jelentéséhez, és az egész folyamathoz, ami ilyenkor zajlik:
Elsősorban amit azonnal észre kell vennünk az az, hogy valóban problémával állunk-e szemben, amit jelenteni kell, vagy pedig nálunk van-e a hiba, nem jó az internetünk, vagy egyéb más problémáink miatt nem működik az adott játék.
Miután ezzel megvagyunk felmegyünk a játékfejlesztő cég jelen esetben a Blizzard Hivatalos oldalára, ahová a megadott e-mail címünkkel bejelentkezünk, keresünk egy erre a célra létrehozott topicot a fórumon, és elmagyarázzuk a gondunkat, kis idő múlva pedig választ is kapunk. Na, persze, ha ez ilyen egyszerű lenne, akkor milyen jó lenne.. nem igaz? Dehogynem!
De valójában nem így történik a dolog!
A hibajelentés,észrevételek jelentésének pontos menete:
1. Lépés: Ha hibát élszlelsz menj fel ide:
https://eu.battle.net/support/en/
![battle.jpg](https://m.blog.hu/ga/gamewithme/image/battle.jpg)
2. Lépés: Ha nem vagy bejelentkezve az oldalon, akkor add meg az e-mail címedet, és a jelszavadat, majd lépj be az oldalra
![blizzard_jelszo.jpg](https://m.blog.hu/ga/gamewithme/image/blizzard_jelszo.jpg)
3. Lépés: Keresd ki az oldalon azt a játékot, amiről a bejelentést szeretnéd tenni. Példánkban a Hearthstone-t választottam
![blizzard_valassz_jatekot.jpg](https://m.blog.hu/ga/gamewithme/image/blizzard_valassz_jatekot.jpg)
4. Lépés: Válaszd ki a hiba típusát (Technical- Technikai problémák, Payments – Fizetéssel kapcsolatos kérdések, Fireside Gathering – Találkozókkal kapcsolatos információk Account &In Game – Játékon belüli gondok és fiókkal kapcsolatos kérdések, ezután pedig válaszd a „Contact Suppport lehetőséget).
![blizzard_problema_tipusa.jpg](https://m.blog.hu/ga/gamewithme/image/blizzard_problema_tipusa.jpg)
![blizzard_contact_support.jpg](https://m.blog.hu/ga/gamewithme/image/blizzard_contact_support.jpg)
5. Lépés: Írd le a problémádat, kérdésedet, célszerű képernyőképet is csatolni a bejelentéshez, hogy a fejlesztők 100%-os pontossággal megbizonyosodjanak a problémád okáról.
![blizzard_ird_le_a_problemat.jpg](https://m.blog.hu/ga/gamewithme/image/blizzard_ird_le_a_problemat.jpg)
6. Lépés: Várd meg a választ a megadott e-mail címen.
Valójában tényleg ennyi is lenne, mégsem jutnak el az emberek arra a pontra, hogy hibákat, észrevételeket jelentsenek, de vajon miért?
1. Fontos a nyelvtudás: A jelentésekhez angol nyelvtudás szükséges, ugyanis a Blizzard fejlesztőgárdája nagyon sokszínű nemzetiségűek, és az egyetemes nyelv, amit mindenki megért, az az angol nyelv. Ehhez még annyit hozzáfűznék gyorsan, hogy ne próbálkozz a Google fordítóval, mert nagyon gyengén fordít, nincs idejük a fejlesztőknek kibogarászni, hogy mit is szeretnél, ha nem értik meg amit mondasz nem tudnak segíteni.
2. Az emberi lustaság: Nagyon nagy szerepet játszik, akkor amikor nem jelentik be a hibákat. Attól, hogy fröcsögünk közösségi oldalakon meg mindenütt nem lesz jobb a helyzet, és nem a fejlesztőcsapat hibája az, ha nem tudsz belépni a játékba, vagy valami nem úgy van, ahogy megszoktad, ugyanis ha nem jelentik be a gondot, akkor nekik az olyan információ, hogy „minden oké, működik minden jól”.
3. Fogalmazz tisztelettudóan: Igen, bizony. Ez is nagyon fontos, attól, hogy nem megy valami jól egy játékban nem kell senkit lehordani a sárgaföldig és emlegetni az anyukája foglalkozását, mert akkor az ellenkezőjét éritek el. Nem fognak foglalkozni veletek.
Végezetül szeretném megosztani veletek a saját tapasztalataimat, amikor először a Blizzard supportjához fordultam:
A problémám a következő volt: Szerettem volna e-mail címet változtatni, mert már az a cím nem élt, amivel regisztráltam. Leírtam a gondomat, és 3 nappal később válaszoltak is, és készségesen, jó fej módon azt mondták, hogy semmi gond és átírják az e-mail címet. Röviden ennyi volt.
Nagyon megvagyok elégedve a játékkal is, és a fejlesztőkkel is. Szeretnélek megkérni benneteket arra, hogy ha nektek már nem ad élményt a játék, akkor egész egyszerűen ne, játszatok vele, de ne vegyétek el azoknak a kedvét a negatív hozzáállásotokkal akik még játszanak valamilyen játékkal! Természetesen ezt általánosságban mondom, és senkit nem akarok megbántani!
Ennyi lett volna mára ez a bejegyzés! Köszi, hogy velem tartottál és elolvastad!
Ha nem szeretnétek lemaradni a friss tartalmaimról, akkor iratkozzatok fel a YOUTUBE CSATORNÁMRA, csatlakozzatok a DISCORD SZERVEREMRE és KÖVESSETEK INSTAGRAMON IS!
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése